مهرسامهرسا، تا این لحظه: 15 سال و 21 روز سن داره

مهرسا هستي مامان

تو رو دوست دارم

1390/5/13 10:05
نویسنده : مهرانه
2,839 بازدید
اشتراک گذاری

ديروز مي خواستم دامني كه تو كلاس خياطي بريده بودم رو چرخ كنم ديدم چرخ خياطي كار نميكنه هرچي بابايي باهاش وررفت درست نشد تا اينكه برديمش سرويسش كنيم بعدش رفتيم خونه مامان تا دامنم رو بدوزم يه لحظه كه داشتم كمر دامن رو لايه مي چسبوندم خانوم خانوما قيچي رو گذاشت رو دامن و قسمت بالاييش رو بريد منم كه خيلي اعصابم خورد شده بود سيلي زدم رو پاش بعدش هم باهاش قهر كردم اما ازبس اين بچه سرتق شده كه حتي نيومد ازم عذرخواهي كنه قبلش هم رفت تو آشپزخونه نمك رو پاشيد تا رفتم ازش بگيرم به كارش سرعت بيشتري داد چند روز پيش همين كار رو با زردچوپه تو خونه انجام داده بود

نميدونم چرا اين چند وقته اينقدر خرابكاري مي كنه با اينكه من از اونا نيستم كه خيلي بهش گير بدم درسته كه باباش بعضي اوقات دعواش مي كنه و سرش داد ميكشه اما من هميشه بهش با آرامش توضيح ميدم كه چرا نبايد كار بد كني و همش بهش ميگم تو دختر خانومي هستي و .....

ديگه نميدونم بايد چيكار كنم آيا اين كاراش طبيعيه يا كه بايد با مشاوري كسي مشورت كنم ؟ لطفاً راهنماييم كنيد؟

اين هم مكالمه آخر شب من و مهرسا :

مامان: من رو بيشتر دوست داري يا بابا رو؟

مهرسا:تو رو

مامان: من رو بيشتر دوست داري يا خاله مرجان رو؟

مهرسا:خاله مر جانُ

مامان: من رو بيشتر دوست داري يا دايي مجيد رو؟

مهرسا:تو رو

مامان: خاله مرجان رو بيشتر دوست داري يا دايي مجيد رو؟

مهرسا:خاله مرجانُ

واين مكالمه همينطور ادامه داشت تا اينكه هر چي باباش بهش گفت من گناه دارم تو چرا من رو دوست نداري و حسابي چلوندش اما مهرسا زير بار نرفت كه نرفت بهم گفت بابا رو دعواش كن منو اذيت مي كنه

و آخر سر هم ازش پرسيدم من رو بيشتر دوست داري يا خاله مرجان رو كه حرفش رو عوض كرد و گفت:

تورو دوست دارم ماماني      

ماماني منم عاشقتم و تو رو با تمام وجودم دوست دارم

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مهسا
12 مرداد 90 11:45
سلام
مكالمه ي جالبي بود.
از وب مهرسا وچولو به وب شما رسيدم .وقتي توي گوگل مهرسا رو سرچ كردم فكرشم نميكردمانقدرمهزسا كوچولو زياد شده باشه. هميشه فكر ميكردم مهرسا اسمي كه چند سال ديگه زياد ميشه اونم با روي كار آمدن مهسا ها باشه.
آخه ميدونيد كه اسم مهسا توي سالاي 66 ، 67 مد شد و هميشه فكر ميكردم اين مهسا ها بعدها كه دختر دار بشن اسم دختراشون رو ميذارن مهرسا و اونوقت مهرسا زياد ميشه ولي مثه اينكه تخمينم زياد درست از آب در نيومد
سلامتي براي دختر كوچولوتون آرزو ميكنم البته زير سايه شما
تا درودي ديگر بدرود


مرسي گلم
منا مامان درسا
12 مرداد 90 12:24
سلام مهرانه جون
خوبی عزیزم؟دخملی گلت خوبه؟
متاسفانه من چون تجربه بچه داری ندارم نمیتونم راهنماییت کنم و متاسفانه دیگه اینکه هم تو خانواده من هم خانواده شوهری بچه های فضول و خراب کاری کن زیادشدن که هر روز یه دسته گل به آب میدن! ومن همیشه ترسم از اینکه دختر من هم فضول از آب دربیاد!



عزيزم مطمئن باش كه دخترت فوضول ميشه چون دخترا ذاتاً فوضولند خداياشكرت به خاطر داشتن چنين فوضول هايي
mina
12 مرداد 90 12:58
الهييييييييييييييييييييييييي چقد ناناسه اين دخمل گرچه همه ي مهرساها هميننافقط من بچه بودم انقد خرابكاري نميكردما
مامان نیایش
12 مرداد 90 13:11
سلام خانومی سعی کن صبور باشی رفتار با بچه ها خیلی ظریف کاری داره
کتاب کلید های رفتاری با کودک دو ساله رو بگیر بخون خیلی مفیده
موفق باشی


چشم حتماً
mamane amir ali
13 مرداد 90 0:33
salam.azizam zahedan ra eshtebah nevashtam fekr kardam zahedan hastesh.
be webe ma sar bezan shomareh moshaver dareh.sedigheh soleimani rahnamaeet mikoneh.



مرسي از راهنماييت عزيزم
mamane amir ali
13 مرداد 90 0:35
bacheh ha dar seneh 2 ta 7 sal padeshah hastand.mesleh ye padeshah raftar konid va moti bashid.ta lajbaz nashavand.
faghat toozih ba mehrabani bedahid.
eibi nadash bacheh adam bozorg ke nist.kareh badi kardi zadi.bad


قول ميدم ديگه از كاراي بد نكنم
عمه ی امیرحسین
13 مرداد 90 4:38
وااااااااااااااااااااای من عاشق این خرابکاری های تند تند بچه ها هستم . اکیرحسین ما هم توی این سن از این کارا انجام میده . وقتی میریم سر بختش تند تند اون خرابکاری رو انجام میده یه ماچ گنده واسه مهرسا خانوم خرابکار .
کاکل زری یا ناز پری
13 مرداد 90 10:31
عزیزم نمی دونم چرا هروقت با نگرانی های مادرانه مواجه می شم چشام پر اشک میشه. واقعا" بچه ها همه دنیای پدر و مادراشون هستند. مهرساجان هنوز کوچولوی و تو یه سنی بچه ها همیشه دوست دارند جلب توجه کنند وای کاملا" طبیعیه
مهسا
13 مرداد 90 11:26
مهرانه ي عزيز سلام. نماز و روزه هاي تو هم قبول باشه. منم اميدوارم تمام مهردخت هاي عالم شاد و سرزنده باشن. دختركوچولوي تو هم حتما با وجود مادري خوب و مهربون مثه تو سهمش از دنيا فقط شادي ميشه و بس. خيلي ممنون كه به من افتخار دادي و وبلاگم رو لينك كردي. منم با اجازت وبت رو لينك ميكنم. شاديتان آروزم است تا درودي ديگر بدرود
مامان فرشته
13 مرداد 90 13:33
مرسي مه بهم سر زدي دخترتم خيلي نازه خدا برات نگه داره
مامان ماهان عشق ماشین
14 مرداد 90 11:37
سلام.خرابکاریاش بیشتر برای جلب توجهه.چون شما مشغول بودی و حواست بهش نبوده اینکارو کرده.
روانشناسا میگن هیچوقت این سوالا که مامان رو بیشتر دوست داری یا بابا؟ رو از بچه نپرسین.چون فکر میکنه باید بینشون فرق بذاره و یکی رو کمتر دوست داشته باشه.یا اینکه فکر میکنه یکیشون کمتر اونو دوست داره.

چشم ماماني ديگه تكرار نمي كنيم از راهنماييتون ممنون
مامان قندعسل
15 مرداد 90 9:38
معلومه دخملي حسابي بلاستاشكال نداره اقتضاي سنشون همينه
به مهرسايي منم سر بزنين. دوست داشتين تبادل لينك كنيم


مرسي شمارو لينك كردم
مامان نيروانا
15 مرداد 90 10:24
اول بگم چقدر باحاليد كه اسم دخترتون رو تركيب بخشهايي از اسم خودتون و بابايي گذاشتين. خيلي هوشمندانه و زيباست. آفرين به مهرانه و ساحل كه اسم دخترشون مهرسا ست. دوم اينكه مرسي مهرانه جون كه نيرواناي ما رو لينك كردين. منم با افتخار مهرسا جون رو لينك كردم. ايشالا كه دوستاي خوبي بشن برا هم. سوم اينكه منم خيلي وقتا از اين بريز و بپاشهاي كودكانه- كه تنها و فقط از روي كنجكاوي انجام ميشه و ما با برخورد نادرست خودمون تبديل به لجاجت ميكنيمشون- خسته ميشم. ولي بايد باور كنيم كه اين كارا فقط براي كشفه. بچه ها فقط با اين روش كشف ميكنن. گاهي براش آزادي تعريف كن و يه جايي كه جمع كردنش سخت نباشه مثل حياط يا حمام يا ... اختصاص بده بهش خرابكاري كنه ولي نه با وسيله ي خطرناكي مثل قيچي. مثلا نمك بده بريزه يا همون زردچوبه يا ماست يا ... بذار ارضا بشه ولي براش وقت و حدود در نظر بگير تا قانون رو درك كنه. موفق باشي عزيزم. ببوس مهرساجان رو.

مرسي عزيزم خيلي لطف داريد از راهنمايي بسيار مفيدتون ممنونم
mamane amir ali
15 مرداد 90 17:33
salam.madaro dokhtar khobin kam peida hastin?
بابا محسن (بابای پرهام)
16 مرداد 90 9:24
چه مکالمه باحالی راستی آپ هستیم .